Στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA1 με θέμα «Καινοτόμες μέθοδοι εκπαίδευσης μέσω της ευαισθητοποίησης για τη φυσική και πολιτιστική κληρονομιά» συμμετείχε το 12ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς. Το πρόγραμμα αφορά στη μαθησιακή κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης και προσφέρει την ευκαιρία σε στελέχη σχολικών μονάδων δημοσίων και ιδιωτικών φορέων (σχολεία) να βιώσουν μια μαθησιακή εμπειρία σε μία άλλη χώρα. Το σχολείο συμμετείχε στη συγκεκριμένη δράση με δύο ομάδες εκπαιδευτικών, η καθεμία αποτελούμενη από τρία άτομα.
Η πρώτη κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στην Ισλανδία στις 18-26/3/2023, ενώ η δεύτερη στο Πόρτο της Πορτογαλίας στις 17-25/6/2023.
Στην Ισλανδία γνώρισαν τις απαράμιλλες ομορφιάς αντιθέσεις της φύσης, σε ένα νησί που ακροβατεί ανάμεσα στη θερμότητα και το ψύχος. Θερμές πηγές και ηφαίστεια που κάνουν τη γεωθερμική ενέργεια βασική πηγή ενέργειας για τη χώρα και παγόβουνα και παγετώνες που κόβουν την ανάσα. Μέσα από επιμορφωτικά σεμινάρια και επισκέψεις σε σχολεία ανακάλυψαν, ένα ενδιαφέρον εκπαιδευτικό σύστημα που παίρνει ψυχή σε τέλεια οργανωμένες σχολικές μονάδες με ιδιαίτερες αίθουσες – εργαστήρια, με ηλεκτρονικούς υπολογιστές για κάθε μαθητή, διαδραστικούς πίνακες σε κάθε αίθουσα και πολλές βιβλιοθήκες, που ενθαρρύνουν το βασικό στοιχείο της κουλτούρας της χώρας, τη φιλαναγνωσία.
Στο Πόρτο της Πορτογαλίας είδαν μια πόλη σκαρφαλωμένη πάνω σε ανηφόρες και στενά δρομάκια έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός λιμανιού. Χτισμένο άτακτα στις όχθες του ποταμού Douro, που σε ένα χαρακτηριστικό παιχνίδισμα ενώνεται με τον Ατλαντικό Ωκεανό, έχει πολύ κόσμο, ήχους και μουσικές από πλανόδιους καλλιτέχνες, παλιά χρωματιστά σπίτια και μια σταγόνα από τη μεγαλοσύνη της άλλοτε αποικιοκράτειρας, Πορτογαλίας. Μέσα από επισκέψεις και σεμινάρια γνώρισαν την πολιτιστική κληρονομιά του και ανακάλυψαν, κάνοντας ατέλειωτες ώρες περπάτημα στα ανηφορικά δρομάκια, όλα εκείνα τα στοιχεία που ενώνουν αναλογικά την πολιτιστική κληρονομιά της δικής μας χώρας, με την πορτογαλική πόλη. Για όλα αυτά έγινε μια εκτεταμένη παρουσίαση από τις ομάδες των χωρών που συμμετείχαν κι έτσι είχαν την ευκαιρία να δούνε την πολιτιστική κληρονομιά από διαφορετικές οπτικές και κουλτούρες.
Τόσο στις δραστηριότητες της φυσικής κληρονομιάς που συμμετείχαν όσο και σε εκείνες της πολιτιστικής, επικοινωνώντας ιδέες με τους άλλους Ευρωπαίους συναδέλφους τους, πήραν ανατροφοδότηση για πολλές πρακτικές που μπορούν να βελτιώσουν την εκπαιδευτική διαδικασία και τη σχολική ζωή.


















